Pàgines

Pel dret a la flatulència pública


[25 de maig del 2012] Fa una estona, mentre esperava que algun ordinador es quedara lliure, m’ha vingut una flatulència i no he dubtat en tirar-me-la amb totes les meues forces, alçant una cama per a que puguera eixir amb més facilitat. De sobte s’ha apropat la xica de seguretat i m’ha dit que a la biblioteca no es pot fer soroll, i encara menys un soroll d’aquella índole. Jo m’he alçat indignat, i li he dit:

“Perdone senyoreta, però no hi ha que renyir als ciutadans per una cosa tan natural com tirar-se pets, ja que això pot tindre conseqüències desastroses. Mira si no el cas del meu amic Metrocles, que quasi es deixa morir de fam només per tirar-se un pet en públic quan encara pertanyia a l’escola peripatètica. Encara com que va anar Crates el libidinós a sa casa i se’n va tirar un encara més fort! Les flatulències són una cosa completament natural. Tothom està sotmès a les lleis elementals de la física gastronòmica. Fins i tot el president de la Generalitat! I si renyir a la gent per tirar-se pets pot tindre conseqüències desastroses, encara més retenir-los per vergonya de tirar-se’ls. Escoltem a Hipòcrates, quan dia que la retenció de gasos és una font de malalties, o a l'emperador Claudio, que espantat per aquesta informació va pensar en publicar un edicte que donara permís per a emetre ventositats durant els sopars, o a Erasme de Rotterdam, que afirmava que “si una flatulència ix sense fer soroll, està bé”, però que “no obstant això, més val que isca amb soroll que no retenir-la”. A més a més, els pets esdevenen la plasmació del nostre posicionament envers una realitat absurda, la banda sonora de la nostra cosmovisió de menyspreu i renúncia que compartim amb aquell vell beoci que havent ensopegat amb un tresor, va llençar una ventositat tot fent cas omís de la troballa”.

La xica m’ha dit que d’acord, que em tirara tots els pets que vullguera, però que per favor baixara la veu. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada